5 egyszerű SEO lépés, amit te is meg tudsz csinálni a weboldaladon

Varga-Kálnay Vanda cikke a SEO témáról

Ha a weboldalad jól van felépítve, de valahogy mégsem találják meg a látogatóid, akkor valószínűleg nem a designnal van a baj, hanem azzal, hogy nem találja meg a célközönséged. Ezen segíthet a SEO.
A jó hír az, hogy a SEO-ban rengeteg olyan apróság van, amit te is könnyedén beállíthatsz, és máris közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy a Google – és a vevőid – rád találjanak.
Mutatom azt az 5 egyszerű SEO lépést, amit bármilyen technikai tudás nélkül is meg tudsz csinálni a weboldaladon.

1. Adj minden oldalnak egyedi címet és meta leírást

Nagyon fontos, hogy tudd: a Google a cím (title) és a meta leírás alapján érti meg, miről szól az oldalad.
Ezek azok a szövegek, amiket a kereső találati oldalain is látsz – tehát nemcsak a robotoknak fontosak, hanem az embereknek is.

balatoni-programok-google-talalat

Például a fenti képen láthatod, hogy AktívBalaton – Balatoni programok, események és tippek az oldal címe, nem pedig Főoldal.

A Főoldal semmit nem mond. Az AktívBalaton – Balatoni programok, események és tippek … azonban kulcsszót is tartalmaz („Balaton”), és rögtön érthető is, mit kínálnak.

A meta leírásnál (ami a cím alatt jelenik meg a Google-ben) törekedj rövid, de hívogató szövegre. Ez dönti el ugyanis, hogy átkattintanak-e majd a weboldaladra. A fenti példában: „Fedezd fel a legjobb balatoni programokat és eseményeket! Friss hírek, látnivalók és tippek egy helyen az Aktív Balaton weboldalon.”

A cím legyen kb. 60-70 karakter, a meta leírás pedig 150–160 karakter.
Ezeket a WordPressben megadhatod az oldal szerkesztésénél, ha használsz valmilyen SEO plugint is.

2. Nevezd el jól a képeidet, és adj nekik alt szöveget

Sok weboldal tele van olyan fájlokkal, mint IMG_1234.jpg vagy DSC0005.png.
De az a helyzet, hogy a Google ezzel semmit sem tud kezdeni.
Ha viszont kulcsszavakkal nevezed el a képeidet, máris segítesz neki megérteni, miről van szó.

Az IMG_1234.jpg helyett sokkal jobb megoldás a pad-a-balaton-partjan.jpg

Az alt szöveg az a rövid leírás, amit a kereső – és a látássérült felhasználók – is „látnak”. Ezt külön meg kell adnod a kép adatainál, amikor feltöltöd a képet, de pár másodperc alatt elvégezhető a feladat.

3. Használj kulcsszavakat természetesen a szövegeidben

Sokan bizonytalanok abban, hogy hogyan használják a kulcsszavakat. Melyik kulcsszót, hol, hányszor érdemes beleírni a szövegbe. A legfontosabb az, hogy írj úgy, ahogy a látogatóid keresnek.

Ha például kézműves szappanokat árulsz, akkor a vevőid valószínűleg ilyeneket írnak be a Google-be:

„természetes szappan”

„kézzel készült ajándék nőknek”

„levendulás szappan rendelés”

Ezeket a kifejezéseket érdemes belefoglalni a szövegeidbe – a címbe, az első bekezdésbe és néhány alcímbe.

De ne ess túlzásba, mert ha természetellenesen zsúfolod teli a szöveget kulcsszavakkal, akkor az rontja a felhasználói élményt, és a Google sem fogja szeretni!
A kulcsszó akkor működik, ha természetesen illeszkedik a mondatba, nem pedig „tömve” van vele a szöveg.

Rossz megoldás az, hogy „Kézműves szappan bolt, ahol kézműves szappanokat vásárolhatsz kézműves szappankészítőktől.”
Sokkal természetesebb hatást kelt a „Ha természetes szappant keresel, nálunk kézzel készült, illatos darabokat találsz – amik ajándéknak is tökéletesek.”

A kulcsszavak segítenek, hogy a Google pontosan értse, miről szól az oldalad, de amikor írsz, mindig az olvasó legyen a fókuszban, mert a keresőnek is ő a legfontosabb.

4. Használj belső linkeket

A belső linkelés azt jelenti, hogy összekötöd az oldalaidat egymással – például a blogodból linkelsz a termékeidre, vagy a Rólam oldalról a szolgáltatásaidra.

Ez két okból is nagyon hasznos:
1. A Google így könnyebben feltérképezi a weboldaladat.
2. A látogató tovább marad az oldaladon, mert mindig van hová kattintania.

Például „Nézd meg a legnépszerűbb illatokat a webshopban!”

 

5. Frissítsd rendszeresen a tartalmat

A Google szereti az „élő” weboldalakat.
Ha a te oldaladon évek óta ugyanaz a tartalom szerepel, a kereső könnyen „elfelejtheti”.

Nem kell naponta blogolni, de havonta legalább egy frissítés nagyon jót tesz az oldaladnak.
Ez lehet egy új cikk, egy termékleírás átdolgozása, vagy akár egy friss fotógaléria is. De természetesen minél „nagyobb az élet” a honlapodon, annál inkább relevánsnak tarthatja a Google.

Ha nincs ötleted, miről írj, akkor adok néhány tippet:

válaszolj olyan ügyfélkérdésekre, ami sokaknál felmerül,

írj „kulisszatitkokat” a vállalkozásodról,

mutass be egy új terméket vagy szolgáltatást.

A lényeg, hogy az oldalad rendszeresen kapjon friss, értékes tartalmat – a Google és a látogatóid is értékelni fogják.

Ha most csak egyet-kettőt megcsinálsz a fenti lépések közül, már azzal is előrébb leszel, mint a legtöbb weboldal-tulajdonos.

És ami a legjobb: ezekhez nem kell sem programozó, sem SEO-szakértő – csak egy kis odafigyelés.

A cikket írta:

Varga-Kálnay Vanda, Benila webdesign